Velká sportovní utkání jako třeba mistrovství světa samozřejmě lákají i řadu sponzorů, zvláště pokud jde o nějaký populární sport, například fotbal či hokej. A k tomu samozřejmě máme také nejrůznější reklamy, které mají ony sponzory propagovat. Jistě, dané firmy používají reklamy i mimo tyto události, během nich však používají poněkud jiné taktiky.
Tou první jsou nápisy a loga na dresech daných týmů. Ty mají v podstatě během hry ukazovat, že daná firma stojí za našimi hráči, a tedy i za námi jako zemí. Přijmeme je tedy za vlastní, neboť v přeneseném smyslu slova jejich podporou podporujeme i náš tým.
Na to ostatně cílí reklamy, které často naznačují, že právě fanoušci mohou ovlivnit výsledek zápasu, a to i když fandí doma u televize. Stačí jen, aby si koupili daný konkrétní produkt. V mnohých je také nazývají „dvanáctým hráčem“, a je jasné, že je to nesmysl. Jistě hráči jsou za podporu vděční, avšak věřit, že nějak ovlivníme výsledek tím, že se budeme v televizi dívat na zápas, je hloupost.
Zde se můžeme podívat také na to, jaké produkty jsou vlastně takto propagovány. Zdaleka nejčastěji to bývá pivo a brambůrky, které jsou následně prezentovány jako vhodné k tomu, abychom si je dali například během zápasu, neboť bez nich to zkrátka nebude kompletní. Leckdy i naznačují, že právě tyto produkty pomohou vytvořit tu pravdou fanouškovskou atmosféru.
O tom, že jde pouze o řízenou manipulaci s divákem s cílem získat co nejvíce peněz, není sporu. Není však pochyb o tom, že funguje. Spojení sportu a vlastenectví zkrátka právě na danou cílovou skupinu velmi dobře zabírá, stejně jako jiné taktiky zabírají na jiné skupiny. Jistě, dalo by se namítnout, že tím ničemu neškodíme. Ovšem v současné ekonomické situaci to není až tak pravda, zvláště když navíc vezmeme v úvahu povahu některých fanoušků. A to je potřeba mít vždy na paměti a nenechat se tímto zlákat.